Man vet att man är illa ute, tänkte jag idag, när statsministern beskriver nyheten om det kommande kungliga bröllopet som ett ljus av hopp i mörkret.
Men sen kom jag på att jag dessförinnan sett att handeln räknar med att dra in miljarder på kungabröllopet, med alla hitresta turister och högdjur som ska shoppa omkull Stockholm.
Då blev det plötsligt krass ekonomisk verklighet av det hela, och jag kunde andas ut. Det är oroande när folk plötsligt börjar visa upp nya drivkrafter och glädjeämnen i krissituationer, då vet man inte var man har dem - men att glädjas över affärsmöjligheter för AB Sverige är ju helt i linje med den gamle gode Reinfeldt.
Själv grunnar jag över en idé jag fick från den sista artikeln:
"- Tror du att det kommer att komma speciella bröllopssouvenirer?
– Jag hoppas det. Det vore jätteroligt. Figurer eller vad som helst, säger Olle Norberg."
Vad som helst. Hm. Man kanske ska undersöka möjligheterna att tillverka ett containerlass dalahästformade och kurbitsmålade vibratorer med texten "Enjoy Sweden!" på. Eller "From Sweden with love". Eller "Swedish sin - the original and best." Och med ett litet diskret "Queen size" nånstans.
onsdag 25 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar